سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اپل برای بهبود تجربهی کاربری مرورگرها با گوگل، موزیلا و مایکروسا

اپل، گوگل، مایکروسافت و موزیلا به ملازمت و همراهی خدمات اپل در مشهد گروهی از مشاوران نرم افزار دربرگیرنده Boboup و Igalia، در کوشش میباشند تا بنچمارکی برای بهبود تجربه‌ی بسط‌ی اینترنت تولید نمایند.

 

بنر اهل ایران کارت

اپل با همیاری گوگل، مایکروسافت و موزیلا برای تولید بنچمارک جدیدی به اسم Interop 2022 همیاری می‌نماید؛ این بنچمارک قرار میباشد تجربه‌ی گسترش‌ی اینترنت را در 15 قضیه‌ی کلیدی بهبود بخشد و امکان تعامل‌پذیری مرورگرها را ارتقاء دهد.

 

به نقل از Appleinsider، هر چهار آفریننده‌ی مرورگر توافق کرده‌اند که روی 15 حوزه تمرکز نمایند؛ این حیطهها دربرگیرنده Cascade layers (قابلیتی در CSS میباشد که قابلیت و امکان تعریف‌و‌تمجید کردن حق تقدم‌ها در پروژه‌ها را مهیا می‌نماید)، فضاهای رنگی و توابع رنگی CSS، منطقه‌ی اکران محتوای حقیقی مرورگر، روش‌ی اسکرول و مورد ها دیگر می گردند و پروژه نیز روی چهار مرورگر فایرفاکس، سافاری، کروم و اِج تمرکز خواهد داشت.

 

تیم 4 نفره‌ با نشر پست وبلاگی، غرض از پروژه‌‌ی خویش را این‌سیرتکامل توضیح دادند:

 

برای اولی توشه، کل بسط‌دهندگان تعالی مرورگرها و بقیه سهام‌داران، گرد هم آمده‌اند تا رویه‌حلی برای خطاها شناسایی‌گردیده در حیطهی تعامل‌پذیری مرورگرها ارائه دهند.

 

در واقع غرض آخری این میباشد که اپ‌های کاربردی اینترنت در مرورگرهای متفاوت، ظواهر و سعی مشابهی داشته باشند و با دقت بر پباده سازی، علت‌ی بیشتری برای رقابت گسترش‌دهندگان مرورگرها ساخت‌و‌ساز گردد.

 

اپل در بیانیه‌ای درباره‌ی این همیاری ذکر کرد:

 

تک تک این فناوری‌ها برای اپل و کسانی که روی WebKit فعالیت می‌نمایند اساسی می باشند. برای ما تندرست اینترنت‌وب سایت‌ها و اجرای متقابل استانداردهای آن اهمیت اکثری دارااست. از هرگونه همیاری با همیاران خویش در اکثری از سازمان‌های استانداردسازی مرورگرها استقبال میکنیم و با ساخت‌و‌ساز بنچمارک Interop 2022 برای تعامل‌پذیری هرچه بیشتر مرورگرها کارایی میکنیم.

 

این اولی توشه وجود ندارد که سازندگان مرورگرها برای هدفی مشترک با یکدیگر همیاری می‌نمایند. در سال 2021 نیز گروهی از این گسترش‌دهندگان در پروژه‌ای به اسم Combat 2021 به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کردند. اما درحال‌حاضر پست‌های بلاگ Interop 2022 حاکی از آن میباشد که هنوز بهبودهای بیشتری در روش میباشد.