سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درآمد امسال TSMC از تولید تراشه برای اپل احتمالاً 17 میلیارد دلا

پیش‌بینی می‌گردد TSMC سال جاری ازطریق فروش تراشه به اپل 17 میلیارد دلار درآمد خدمات اپل در مشهد استخراج نماید. این موسسه وسعت ساخت تراشه‌ برای اپل را در سال 2022 ارتقا میدهد.

به‌نوشته‌ی MacRumors و به‌نقل از DigiTimes، با درنظرگرفتن اینکه پروژه‌ی اپل برای استعمال از پردازنده‌ی منحصر در کامپیوترهای خانواده‌ی مک حدوداً کامل شدن گردیده‌است، پیش‌بینی می شود درآمد TSMC از ساخت و ساز تراشه برای اپل با رویش حدوداً 25 درصدی مواجه خواهد شد. DigiTimes یکی‌از دیگر از کارداران ارتقا درآمد TSMC را ارتباط‌ی تجاری مجاورت‌خیس با اپل تیتر می‌نماید.

گفته میگردد اپل توقع دارد در نصفه‌ی نخستین ژوئن 2022 (نصفه‌ی دوم خرداد ماه 1401) تراشه‌هایی که برای آیفون‌ها و دیگر دستگاه‌های جدیدش توصیه داده میباشد، از TSMC اخذ نماید. TSMC افزون‌بر ارتقاء ایجاد تراشه برای آیفون‌ در این سال میلادی، قصد داراست ساخت تراشه‌های محرمانه M را ارتقاء چشمگیری دهد.

اپل به‌مرورزمان تراشه‌های منحصر به فرد خصوصی M را در تعداد بیشتری از دستگاه‌هایش به کارگیری می‌نماید و سال جاری روزگار مک‌های مجهز به پردازنده‌ی اینتل تماماً به‌نقطه پایان می رسد.

نوشته‌ی علمی‌های مرتبط:

یک‌چهارم از تمام درآمد TSMC به اپل تخصیص داراست

TSMC هوای اپل را داراست؛ اینتل برای باز پس گرفتن جایگاهش همت می‌نماید

گفته میشود TSMC قرار میباشد موقتیً فقط تأمین‌کننده‌ی تراشه‌های اپل باقی بماند؛ زیرا ظاهراً سامسونگ درزمینه‌ی راندمان لیتوگرافی‌های امروزی با مشکلاتی مواجه گردیده و بدور از انتظار میباشد که اپل بخواهد توصیه ساخت تراشه را به اینتل بدهد. به‌طورکلی، پیش‌بینی میشود TSMC در امسال میلادی ازطریق تأمین توصیه‌های اپل درآمد 17 میلیارد دلاری به جیب بزند. درآمد TSMC از فروش تراشه به اپل در سال 2021 برابربا 13?8 میلیارد دلار بود.

براساس گزارش‌های تأییدنشده، قرنطینه‌های اخیر در چین تأثیر متعددی روی زنجیره‌ی تأمین تراشه‌های اپل نگذاشته میباشد؛ البته بسته به برهه زمانی‌فرصت قرنطینه احتمالاً دیگر قسمت‌های زنجیره‌ی تأمین این موسسه به‌شدت پایین‌تأثیر قرار می گیرد. در صورتی حالت به همین منوال پیش برود، احتمال تأخیر در عرضه‌ی نسل تازه آیفون‌های اپل وجود داراست.

علاوه‌براین، گفته می گردد اپل از همین‌حال پیشنهاد ایجاد تراشه‌ی دونانومتری را در TSMC تصویب کرده استو این مجموعه تایوانی تراشه‌های مبتنی‌بر لیتوگرافی نو را در سال 2025 ایجاد می‌نماید. گزارش DigiTimes اعلام می‌نماید اپل و TSMC در همیاری مشترک درگیر گسترش‌ی لیتوگرافی یک‌نانومتری میباشند. اپل قصد داراست از تراشه‌ی یک‌نانومتری در تولیدات حقیقت افزوده و خودرو برقی خویش به کار گیری نماید.