سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا تولیدکنندگان بهدلیل عدم عرضهی شارژر با گوشیهای جدیدشان باید

وزارت صنعت و فناوری داده ها چین (MIIT) درمورد اینکه خدمات اپل در مشهد آیا کمپانی‌های آفریننده‌ی موبایل‌های هوشمند به‌عامل عدم قرار دادن شارژر در محصول ها جدیدشان، بایستی مجازات شوند یا این که نه، توضیح داده میباشد.

اپل از سال 2020 و با معرفی تلفن همراه‌های محرمانه آیفون 12 خویش، فرآیند جدیدی را در صنعت تلفن همراه‌های هوشمند شروع نموده است. ما درمورد تصمیم کمپانی بنا شده در کوپرتینو برای حذف گفت و گو‌برانگیز تمامی‌ی شارژها از باکس‌ی خصوصی آیفون 12 سخن میکنیم.

به نقل از گیزموچاینا، اپل عامل حذف شارژر از باکس‌ی موبایل‌های آیفون را به مسائل زیست‌محیطی ربط داده میباشد. این موسسه در واقع اعلام کرده که غرض از قرار ندادن شارژر در باکس‌ی آیفون این میباشد که به کاهش ساخت‌و‌ساز کربن یاری دهد. این مجموعه همینطور توضیح داده که در نظرسنجی‌های انجام یافته از کاربرانش، اکثری از این اشخاص از شارژرهای ارائه گردیده در باکس‌ی آیفون‌های خویش استعمال نمی کنند؛ چون شارژری که از آیفون‌های قبل در دسترس دارا‌هستند همچنان شغل می‌نماید و یوزرها همچنان از شارژر دیرین‌شان سود میبرند

از آن مجال به آنگاه، تولیدکنندگان تلفن همراه‌های هوشمند اندروید ازجمله سامسونگ نیز این فرآیند را دنبال کردند؛ غول فناوری کره‌ی جنوبی با معرفی موبایل‌های درفش‌دار محرمانه گلکسی اس 21، شارژر را از باکس‌ی این متاع حذف کرد. شیائومی نیز این مراحل را با معرفی خصوصی می 11 دنبال کرد. بااین‌حالا، شیائومی در چین این گزینه را به خریداران واگذار کرد که قصد به اخذ شارژر روی موبایل خویش دارا هستند یا این که نه.

یکی یوزرها چینی در یکی انجمن‌های اعلام کرد‌وگو، انزجار خویش را از سیاست‌های نو اپل و سامسونگ ابراز کرد؛ چون این شیوه مستقیما بر مصرف‌کننده تأثیر داراست. خریداران بدون چاره بودند برای خرید شارژر جدیدی که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌نماید، هزینه‌ی بیشتر پرداخت نمایند. این مسئله عمدتا بدین استدلال بود که تلفن همراه‌های نو صرفا از شارژرهای خاصی برای ارائه امکان شارژ سریع پشتیبانی می‌نمایند. خریداران نیز بدون چاره بودند هزینه‌ی بیشتری برای خرید این نوع شارژرها پرداخت نمایند و بنابراین بسته‌بندی‌های پلاستیکی بیشتری در پروسه خرید مجزای شارژر و تلفن همراه هوشمند هدر می رفت؛ این در حالی میباشد که در صورتی مقصود کمپانی‌ها حقیقتا امداد به اطراف‌زیست باشد، قرار دادن شارژر در باکس‌ی موبایل میتواند به ساخت آشغال‌های معدود‌خیس یاری دهد. این مخاطب انتظار داشت که دولت چین در‌این ارتباط اقدامی جاری ساختن دهد.