سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اپل macOS 12.3.1 را با تغییرات جزئی و رفع باگها منتشر کرد

مک‌اواسMonterey 12.3.1 جدیدترین ورژن‌ی در بین‌نسلی خدمات اپل در مشهد سیستم‌ادله کامپیوترهای اپل به حساب می آید که اشتباهات مرتبط با بلوتوث و اتصال به نمایشگرهای اکسترنال را برطرف می‌نماید.

اپل شب قبل در کنار بقیه سیستم‌دلیل‌هایش، مک‌اواس 12.3.1 را نیز برای کامپوترهای مک منتشر کرد. اپل می گوید که‌این ورژن دربرگیرنده اصلاحاتی برای پر‌نور نشدن نمایشگرهای مبتنی‌بر USB-C یا این که Thunderbolt هنگام اتصال به مک مینی 2018 به‌تیتر نمایشگر دوم میباشد. ظاهراً دو باگ اساسی در Apple AVD و درایور گرافیک اینتل نیز برطرف گردیده که به نرم‌افزار‌های مخرب اذن اجرای کد دلخواه با قابلیت و امکان دسترسی به کرنل را می‌اعطا کرد؛ اما گفته می گردد این احتمال وجود دارااست که هر دو باگ قبل از به‌روزرسانی گزینه سوءاستفاده قرار گرفته باشند.

افزون‌بر آنچه گفته شد، به‌روزرسانی تازه بخش اعظمی از مشکلاتی را که روی کارت‌های گرافیک PCI-E در محیط‌های eGPU و Mac Pro تأثیر میگذارد، حل نموده است. برای یاد آوری، بعد از به‌روزرسانی مک‌اواس 12.3، تنی چند از یوزرها با مشکلی مواجه شدند که روی کارت‌های GPU اکسترنال و کارت‌های گرافیکی گسسته‌ی مک پرو تأثیر می‌گذاشت.

جذاب میباشد بدانید بعضی یوزرها مدعا بودند که باگ نام برده سبب به افت همت بیشتراز 90 درصدی کارت گرافیکی‌شان در مک پرو می شود؛ البته خوشبختانه ایراد موردبحث طیف یه خرده از مشقت بار‌افزارها را ذیل تأثیر قرار می‌اعطا کرد و همینطور هیچ تأثیری روی پردازنده‌های گرافیکی یک پارچه یا این که ماژول‌های MPX ای‌ام‌دی نداشت.

به‌طور کلی، این به‌روزرسانی نیز تغییرات متعددی به‌یار ندارد و عمدتاً نواقض امنیتی شبیه سیستم‌دلیل iOS را برطرف می‌نماید. یوزرها برای اخذ ورژن‌ی تازه، میتوانند به‌روزرسانی مک‌اواس مانتری را از سربرگ Update Software در نصیب System Preferences بارگیری نمایند.

***

به عبارتی‌طور که گفته شد، این به‌روزرسانی‌ها ازطریق OTA در سراسر دنیا قابل دسترس می باشند؛ البته سفارش میگردد دست کم چندین روز از بارگیری و نصب آن صرف‌لحاظ کرد. به‌روز نگه‌داشتن دستگاه‌های الکترونیکی بسیار اساسی میباشد؛ البته حتی به‌روزرسانی‌های جزئی میتوانند مشکلاتی ساخت و ساز نمایند که روی تجارب‌ی استفاده کننده تأثیرگذار میباشد.