سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اپل با سفارش ماژولهای اتوپایلوت گامی دیگر به تولید نهایی وسایل ن

گفته می‌گردد اپل در اکنون پیشنهاد ماژول‌های اتوپایلوت از تأمین‌کننده‌ای کره‌ای میباشد خدمات اپل در مشهد که می تواند مُهر تأیید دیگری بر عرضه‌ی وسایل نقلیه اپل در آینده‌ای مجاورت باشد.

شواهد نشانه می دهد که اپل در اکنون تشکیل داد خودرو خودران یا این که سیستم مربوط به آن میباشد و احتمالاً اولیه خودرو خودران کوپرتینویی‌ها در سال 2025 رونمایی شود. اما ادعاهایی نیز مبنی‌بر رونمایی زودهنگام خودرو یادشده وجود داراست. اینک گزارشی تازه داعیه می‌نماید که غول دنیای فناوری در حالا پیشنهاد ماژول‌هایی برای سیستم اتوپایلوت میباشد.

با استناد به گزارشی از TheElec، اپل برای بسط ماژول‌ها و بسته‌های تراشه به‌مراد به کارگیری در وسیله‌ی نقلیه الکتریکی و خودران با کمپانی کره‌ای OSAT همیاری می‌نماید. درواقع، ماژل‌های یادشده سعی سیستم اتوپایلوت را رئیس می‌نمایند که درنهایت روی تراشه‌ی اساسی گنجانده می گردند. تراشه‌های خودروهای خودران مبتنی‌بر محاسبات هوش تصنعی معمولاً واحد پردازش عصبی، واحد پردازش مرکزی، واحد پردازش گرافیکی، یاد و رابط پردازش دوربین دارا هستند.

به‌گفته‌ی منابع، تصمیم اپل در محول‌کردن مونتاژ ماژول‌ها به آفریننده‌ی کره‌ای بسیار مشابه به تسلا میباشد و اگرچه این تفاهم نامه به‌طراوت افشا گردیده، در ظاهرً فرآیند ساخت نسبتاًً 1سال میباشد که در اکنون ایفا میباشد و سال آینده کامل شدن می‌گردد. گمان می‌رود رویه اپل صحیح مانند بسط‌ی تراشه M1 باشد؛ جایی که ماژول‌های مستقل در صدر به‌تیتر تراشه‌های غیر وابسته برای هدف ها آزمایشی ساخته و درنهایت به‌شکل یک پارچه در سطح سیلیکون تعبیه میشوند.

سال قبل، گزارشی منتشر شد که نشانه می‌اعطا کرد اپل درصدد به‌کارگیری تکنولوژی و مجوزهای به کار گیری از فناورهای ثالث در پردازنده‌ای موسوم به «C1» به‌تیتر قلب تپنده‌ی Apple Car میباشد. زمان‌ها میباشد که اپل همیاری با کمپانی صنعت های نصفه‌هادی تایوان (TSMC) را درخصوص فناوری تراشه‌های خودرو خودران استارت نموده است. از قرار مشخص، هر دو کمپانی برای تأسیس سوله‌ی ایجاد تراشه‌های Apple Car در آمریکا‌ی ایالات متحده زیرساخت‌های مورد نیاز را ساخت‌و‌ساز کرده‌اند و در هم اکنون مصاحبه با منابع زنجیره‌ی تأمین قطعات الکترونیک خودرو برای اعتقادوباور از مطابقت و همخوانی با قوانین و استانداردهای فعلی می‌باشند.

در آن مدت، گفته میشد C1 قادر است شباهت متعددی به پباده سازی تراشه‌ی A12 Bionic داشته باشد که سال 2018 با فرآیند شبیه هفت‌نانومتری TSMC تشکیل‌شده بود؛ ولی اینک پیش‌بینی می شود که تراشه خودروهای خودران اپل مبتنی‌بر تراشه‌های جدیدتر این موسسه و متعاقباً بسیار توسعه یافته‌خیس از تراشه‌های کنونی تسلا باشد.

به عبارتی‌طور‌که گفته شد، پیش‌بینی میشود اهل یک محل کوپرتینو در تراشه‌ی مهم از فناوری‌های ثالث مانند هسته‌ی اساسی Occula NPU کمپانی Seeing Machines استعمال نمایند که به اپل قابلیت می دهد تیم‌ای از خصوصیت‌های هوش تصنعی و مصنوعی در باطن کابین مانند ردیابی دیده راننده فایده‌مند خواهد شد. یقین بر این میباشد Seeing Machines مدلی تجاری مبتنی‌بر معماری نشانه برای صادر شدن تایید صلاحیت به واحد پردازش عصبی اوکولا اتخاذ کرده و آن را در‌دسترس اپل قرار داده میباشد تا غول دنیای فناوری بتواند هسته‌های یادشده را در طرح‌های تراشه سفارشی خویش به کار گیری نماید.

نوشته‌ی‌علمی‌ی دارای ربط:

اپل در سال 2020 طرح‌های نخستین وسایل نقلیه خودران را به تأمین‌کنندگان ژاپنی نشانه داده میباشد

به‌طورکلی، به‌لحاظ می رسد اپل دو آیتم‌ی بالقوه برای ورود به منطقهی وسایل نقلیه‌ی خودران را نظارت نموده باشد. به ظاهرً آیتم‌ی ابتدا مشمول مدلی با توان‌های خودران محصور مانند خودروهای فعلی میباشد؛ درحالی‌که نمایش دوم خودرویی را مشمول می‌گردد که میتواند به طور کاملً سوای دخالت بشر رانندگی نماید.

اعتقاد و باور بر این میباشد که اهل یک محل کوپرتینو راه حل دوم را تعیین کرده‌اند و قصد دارا‌هستند پروسه ساخت‌و‌ساز را برون‌سپاری نمایند؛ ولی تا به امروز این موسسه چیره به همیاری با خودروسازان سرشناس در ایجاد کرد وسایل نقلیه خودران نشده میباشد. به‌هر‌درحال حاضر، می بایست در انتظار بمانیم و ببینیم که اپل چه‌گونه خودرو خودران موردانتظار را به ساخت‌و‌ساز انبوه می رساند.