سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آگهی جدید اپل، کاربر را به تصور مرگش بدون اپل واچ دعوت میکند

اپل می خواهد تمامی بدانند خرید ساعت هوشمند 400 دلاری‌اش موضوع‌ی مرگ و معاش میباشد خدمات اپل در مشهد و این قضیه را به طریق تماماً احساساتی در ویدئوی تبلیغاتی جدیدش به تصویر می کشد.

اطلاع رسانی تلویزیونی تازه اپل با اسم «911» (شماره تماس با اورژانس) هیچ تصویر دلهره‌آوری را به تماشاچی نماد نمی‌دهد؛ صرفا صدای سه مکالمه‌ی تلفنی دربین اپراتور 911 و اشخاصی را پخش می‌نماید که غالب شدند در موقعیتی غامض و در حدود مرگ به امداد اپل واچ خویش با اورژانس تماس بگیرند. یکی آنها باطن خودرویی فرو رفته و در آب گیر افتاده و ممکن میباشد هر لحظه غرق گردد؛ دیگری از طول بلندی افتاده و پایش شکسته و نفر سوم موج‌سواری میباشد که پدل‌بردش را از دست داده و در دریا گرفتار گردیده است.

ولی نگران نباشید؛ روایت هر سه نفر نقطه پایان خوشی خواهد داشت. اپل در نقطه نهایی کلیپ به ما می گوید: «جیسون، جیم و آماندا به یاری ساعتشان در پهنا چندین دقیقه نجات پیدا کردند.» ولی پیام ضمنی این کلیپ تماماً بدیهی میباشد؛ اینکه در‌حالتی که این سه نفر متاع اعجاز‌آسا و نجات‌قسمت اپل را روی مچ دستشان نداشتند، در تنهایی و فارغ از وصال امداد می‌مردند.

اپل به ایجاد کرد تبلیغات رمانتیک و منقلب‌کننده معروف میباشد و این ویدئوی یک دقیقه‌ای که برای تبلیغ اپل واچ محرمانه 7 تشکیل‌شده، از این قاعده مستثنا وجود ندارد. احتمالاً شما نیز با گوش دادن به صدای ترسان این سه نفر که هر لحظه چشم به راه بودند عمرشان به اتمام برسد، خویش را در اکنون خون ریزی یا این که غرق شدن تصور کرده‌اید، در حالی‌که هیچ کمکی در راه و روش وجود ندارد تا جانتان را نجات دهد؛ مگر اینکه روی مچتان یک اپل‌ واچ داشته باشید!

ولی سبک‌های سابق محرمانه اپل واچ در بعضی مفاد غالب به نجات جان یوزرها خویش گردیده‌اند و اپل نیز از این روایت‌ها برای ایجاد کرد این ویدئوی به‌شدت احساساتی و حماسی به کار گیری نموده است. به همین خیال میباشد که‌این اطلاع رسانی در عین سواستفاده کردن از احساسات کاربر، تا حدی صراحت دارد و بی شک اشخاص متعددی با تماشای آن یا این که تلاوت قصه نجات اشخاصی که اپل واچ داشته‌اند، حاضرند برای این کالا گران قیمت و به‌شدت گران هزینه نمایند.

اگرچه این‌ روز ها ساعت‌های هوشمند اکثری قدرتمند به برقراری تماس‌های اضطراری میباشند، اکثر یوزرها ترجیح میدهند به‌خیال امکان تشخیص سقوط، تشخیص ضربان قلب نامنظم و نشانگر تعادل و صاف خط مش رفتن سراغ اپل واچ بروند. ولی این امکان‌ها و روایت‌ها نباید منجر گردد فراموش کنیم اپل در‌این تبلیغ داراست روی شم خوف ما تمرکز می‌نماید و قصد دارااست با ارعاب، ما‌را به خرید اپل واچ ترغیب نماید.

از طرفی، این را هم بایستی در لحاظ گرفت قابلیتی که اپل درین ویدیو رشد متمرکز گردیده، برقراری ارتباط تلفنی میباشد؛ قابلیتی که به‌راحتی می‌اقتدار با هر تلفن همراه موبایلی جاری ساختن بخشید و لزومی ندارد برایش 400 دلار مازاد خرج کرد. از طرف دیگر، در‌این کالا گران‌قیمت اپل هنوز خبری از سنجش فشار خون یا این که اندازه‌گیری سطح گلوکز خون وجود ندارد که وزنه‌‌ی بیشتری به جنبه‌ی پزشکی و نجات‌نصیب این ساعت هوشمند بیفزاید.