سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایرپادهای آینده اپل احتمالا هویت کاربر را با بررسی شکل مجرای گوش

باتوجه‌‌به درخواست تصویب‌ نوآوری نو اپل، احتمال داراست ایرپادهای آینده، خدمات اپل در مشهد قابلیت و امکان احرازهویت استفاده کننده ازطریق صورت مجرای گوش را ارائه دهند.

اگرچه اپل در اکثری از محصول ها فعلی خویش از حسگر اثرانگشت یا این که سیستم تشخیص رخ‌ به‌مراد احرازهویت استفاده کننده منفعت میبرد، ولی به‌حیث میرسد این موسسه همچنان به دنبال روشی برای احراز نام و نشان بیومتریک استفاده کننده در ایرپادهای آینده میباشد.

 

به نقل از 9to5mac، درخواست تصویب اختراعی که اپل مطرح کرده، دو طریق بالقوه را برای احراز نام‌و‌نشان ازطریق ایرپاد درنظر گرفته میباشد. ایرپاد با منفعت به چنگ آوردن از آنان قوی خواهد بود نام‌و‌نشان استفاده کننده را پیش از دادن اذن‌ دسترسی به داده‌های حساس، مانند درخواست از دستیار صوتی سیری برای قرائت پیام‌های فردی، تأیید نماید.

 

درخواست تصویب ابتکار عمل اپل، همینطور یک خطر امنیتی بالقوه را نیز در هدفو‌ن‌های بی‌سیم رسم می‌نماید؛ با به کارگیری از این امکان، هرکسی می تواند درحالی‌که به یک کدام از دستگاه‌های شما متصل شد‌ه‌است، به داده ها سری‌تان دسترسی داشته باشد و از دستورهای صوتی دستیار هوشمند سیری نیز به‌عایدی خویش منفعت چیره شود.

 

این احتمال وجود دارااست که هدفون‌های بی‌سیم برای گوش دادن به صدا از یک دستگاه دیگر، و جاری ساختن عملکردهای متعدد دیگری مثل ارائه‌ دستورهای صوتی به دستگاه غرض گزینه استعمال قرار گیرند. هدفون‌ درواقع خروجی‌های مختلفی دراختیار مخاطب قرار می دهد؛‌ به‌تیتر نمونه بعد از اخذ پیام در موبایل هوشمند، این احتمال وجود دارااست که پیام به‌شکل صوتی ازطریق هدفون برای مخاطب پخش خواهد شد.

 

بااین‌اکنون، سیستم‌های مرسوم به‌این مورد رسیدگی نمی کنند که آیا کاربری که درحال استعمال از هدفون میباشد، مجاز به تعامل با خصوصیت‌های فردی دستگاه مثل اخذ پیام خواهد بود یا این که نه. براین‌شالوده، ارائه سیستم‌های بهبودیافته برای شناسایی مخاطب، هنگام استعمال از هدفون‌های بی‌سیم ضروری به‌لحاظ میرسد.

نسل دوم ایرپاد پرو با پباده سازی و تراشه تازه سرنوشت در سال 2022 رونمایی و عرضه گردد

یکی راهکارهای مدنظر اپل، استعمال از سیگنال‌های اولتراسونیک به‌خواسته تشخیص صورت مجرای گوش استفاده کننده میباشد. به‌تیتر نمونه، خصوصیت‌های متفاوت گوش مخاطب، سبب ساخت پژواک مخصوص سیگنال اولتراسونیک شود و اکویی ساخت و ساز خواهد کرد که دارنده امضای مربوط به استفاده کننده میباشد.

 

از طرف دیگر، ایرپاد می تواند از داده‌های حرکتی آیفون یا این که ساعت هوشمند اپل واچ برای ساخت‌و‌ساز ادراک صحت از روش‌ راه و روش رفتن استفاده کننده استعمال نماید و از آن به‌مراد احراز نام‌و‌نشان فایده برنده شود.

 

داده ها منش‌رفتن احتمالاً مشتمل بر داده‌هایی درمورد خصوصیت‌های خط مش رفتن یا این که دویدن مخاطب میباشد که ازجمله این داده‌ها می‌قدرت به خصوصیت‌های مرتبط با گام‌ها، سرعت، نوع قدم برداشتن و موردها شبیه دیگر اشاره نمود. داده ها روش‌رفتن مخاطب احتمالاً با داده‌های رویکرد رفتن مرجع مقایسه شود.