سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فناوری حسگر فشار خون اپل واچ یک قدم به واقعیت نزدیک شد

کمپانی Rockley Photonics که به ایجاد کرد خدمات اپل در مشهد حسگرهای ساعت هوشمند اپل یاری می‌نماید، در ‌اکنون تست فناوری برای ردیابی فشار خون روی مچ دست میباشد.

 

 

قابلیت و امکان‌ ردیابی فشار خون در ساعت‌های اپل یک کدام از خصوصیت‌های آیتم انتظار بوده میباشد و به ظاهرً اینک روی این فناوری شغل می شود. به‌گزارش zdnet، کمپانی تولید کننده‌ی حسگرهای تندرست، Rockley Photonics که اپل را به‌تیتر مشتری فهرست نموده است، جدیداً اذعان کرد که تست‌های نخستین حسگر بر‌ مبنا‌ی فوتونیک می تواند فشار خون را سوای اذیت مریض وقتی که روی مچ دست جای دارد، اندازه‌گیری نماید.

 

دکتر معالج هومن عابدی‌اصل، نایب‌مدیر ارشد مهندسی مال در Rockley طی بیانیه‌ای اظهار‌کرد:

 

بعداز توفیق اخیر مطالعات دمای درونی تن، حاصل مطالعه‌ی آزمایشی فشار خون با به کارگیری از اندازه‌گیری در مچ دست بسیار دلگرم کننده میباشد. این نتیجه ها مثبت آرم‌دهنده‌ی قدم بزرگی در اعتبارسنجی و بضاعت برای ارائه‌ی یک سری علائم حیاتی در یک پوشیدنی قابل‌ساخت و ساز میباشد.

 

مطالعه‌ی فشار خون Rockley (راکلی) با استعمال از راه مبتنی‌ بر لیزر و الگوریتم‌های توسعه یافته جاری ساختن شد. سیگنال‌های تولیدشده بوسیله حسگرهای راکلی به‌طور همزمان با سیگنال‌های تولیدشده به وسیله یک ماژول فتوپلتیسموگرافی (PPG) بیرون از قفسه مقایسه شد. سیگنال‌های حسگر راکلی نسبت به سیگنال‌های استاندارد PPG همبستگی حاذق‌تری با خوانش فشار خون در اختیار گرفتن از یک کاف ارائه می دهند.

 

ساعت‌های هوشمند دیگر مانند گلکسی واچ 3 سامسونگ می توانند فشار خون را با به کار گیری از حسگر نوری PPG برای اندازه‌گیری تشخیص دهند. بااین‌‌هم اکنون، این شیوه همچنان به پیمایش کاف نیاز داراست. اضافه کردن حسگر فشار خون در اپل واچ بسیار اصلی میباشد؛ چون عموم ناچار نیستند از کاف دستگاه فشار خون دست‌و‌پاگیر به کار گیری نمایند. در ‌عوض، آن ها میتوانند از پوشیدنی‌هایی روزمره‌ی خویش فایده ببرند.

 

ساعت‌های اپل درحال‌حاضر امکان‌های سنجش سالمی متعددی دارا هستند، از‌ گزاره تشخیص آریتمی در قلب (به‌مفهوم غیرطبیعی بودن ریتم قلب) که میتواند به تشخیص‌هایی مانند فیبریلاسیون دهلیزی (شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی) باعث گردد. افزون‌براین، حسگرهای بیشتر در آینده‌ای مجاورت وجود خواهد داشت. درحال‌حاضر، اپل واچ تنها می تواند ضربان قلب شما‌را تشخیص دهد؛ البته تشخیص فشار خون توجه بیشتری بر شرایط تندرست کلی شما خواهد داشت.

 

طبق گزارش وال استریت جورنال در ماه سپتامبر، کوپرتینویی‌ها قصد دارا‌هستند قابلیت و امکان‌های حسگر بیشتری را به سبک‌های آینده اپل واچ اضافه نمایند. این قابلیت و امکان‌ها مشتمل بر حسگرهایی می باشند که میتوانند به تشخیص وقفه‌ی تنفسی در خواب، اخذ موعظه پزشکی هنگام تشخیص سطح ها ذیل اکسیژن خون، انتخاب باروری و تشخیص دیابت یاری نمایند.